Vragen? TEL : 078 - 6139089
0 € 0,00

U heeft geen producten in uw winkelwagen.

section

 

BETROUWBAAR
Ons bedrijf bestaat al 53 jaar. Betrouwbaar en deskundig.

 

VERZENDING
Voor 12:00 besteld, dezelfde dag nog verstuurd. Alle artikelen kunnen ook worden afgehaald in onze winkel te Dordrecht

 

VERZENDKOSTEN
Lage verzendkosten
Ook levering op zaterdag

 

Staalbehandelingen boten

Hier vindt u een beschrijving van een staalbehandeling boven en onder de waterlijn. In deze beschrijving geven wij u advies over de eventueel te gebruiken produkten. Deze produkten kunt u o.a. via deze webwinkel bestellen.

STAALBEHANDELING BOVEN DE WATERLIJN

Dit systeem beschrijft hoe het oppervlak boven de waterlijn van een stalen jacht behandeld kan worden met een twee componenten DD lakken verfsysteem. Dit systeem kan direct op voorbehandeld staal worden aangebracht en geeft een goede bescherming tegen corrosie. Het systeem is krasvast, bestand tegen diverse chemicaliën en bezit een uitstekend glans en kleurbehoud.

Ondergrond conditie: Staal, in goede conditie.

Voorbehandeling  Nieuw staal:
1. Verwijder lasprimers en roest, bij voorkeur door stralen tot ISO Sa2½ of door hand ontroesten met een grove schuurschijf tot ISO St3;
2. Maak het gehele bovenwater schip droog en stof vrij.

Voorbehandeling Bestaand staal:
1. Reinig het hele bovenwater schip met overvloedig water, eventueel met een geschikt reinigingsmiddel om vuil, zout, stof, etc. te verwijderen, bij voorkeur met hoge druk reinigingsapparatuur;
2. Verwijder alle roest en ondeugdelijke oude verflagen (ook één componenten verf in goede conditie), bij voorkeur door stralen tot ISO Sa2½ of door hand ontroesten met een grove schuurschijf tot ISO St3;
3. Ruw oude, twee componenten verflagen welke in goede staat zijn en een goede hechting hebben, op; bij voorkeur door aanstralen of door opschuren;
4. Maak het gehele bovenwater schip droog en stof vrij.

Materialen en verbruik:
Epoxy Plamuur verbruik afhankelijk van conditie ondergrond
ZF primer verbruik circa 0,18 l/m2
HB coating verbruik circa 0,15 l/m2
Epoxy Verdunner verbruik afhankelijk van applicatie methode
DD-Lak verbruik circa 0,2 kg/m2
DD-Lak Kwastverdunner verbruik afhankelijk van applicatie methode
DD-Lak Ontvetter verbruik afhankelijk van conditie ondergrond

Verfsysteem Nieuw staal:
1. Eén à twee lagen ZF primer aanbrengen tot een totale droge laagdikte van 100 micrometer (minimaal verbruik circa 0,18 l/m2);
2. Eventueel beschadigingen repareren met plamuur;
3. Eén à twee lagen  HB coating aanbrengen tot een totale droge laagdikte van 100 micrometer (minimaal verbruik circa 0,15 l/m2);
4. Twee à drie lagen DD-Lak aanbrengen tot een totale droge laagdikte van 80 micrometer (minimaal verbruik circa 0,2 kg/m2)

Verfsysteem Bestaand staal:
1. Eén à twee lagen  ZF primer aanbrengen op kale plekken tot een totale droge laagdikte van 100 micrometer (minimaal verbruik circa 0,18 l/m2);
2. Eventueel beschadigingen repareren met Epoxy Plamuur;
3. Eén à twee lagen  HB coating aanbrengen tot een totale droge laagdikte van 100 micrometer (minimaal verbruik circa 0,15 l/m2);
4. Twee à drie lagen DD-Lak aanbrengen tot een totale droge laagdikte van 80 micrometer (minimaal verbruik circa 0,2 kg/m2).

STAALBEHANDELING ONDER DE WATERLIJN

Dit systeem beschrijft hoe het oppervlak onder de waterlijn van een stalen jacht behandeld kan worden met een twee componenten epoxy verfsysteem. Dit systeem kan direct op voorbehandeld staal worden aangebracht en geeft een goede bescheming tegen corrosie. Het systeem is met onze Antifouling op epoxybasis over te schilderen.

Ondergrond conditie: Staal, in goede conditie.

Voorbehandeling  Nieuw staal:
1. Verwijder lasprimers en roest, bij voorkeur door stralen tot ISO Sa2½
2. Maak het gehele onderwater schip droog en stof vrij.

Voorbehandeling Bestaand staal:
1. Reinig het hele onderwater schip met overvloedig water, eventueel met een geschikt reinigingsmiddel om vuil, zout, stof, etc. te verwijderen, bij voorkeur met hoge druk reinigingsapparatuur;
2. Verwijder alle roest en ondeugdelijke oude verflagen (ook één componenten verf in goede conditie), bij voorkeur door stralen tot ISO Sa2½
3. Ruw oude, twee componenten verflagen welke in goede staat zijn en een goede hechting hebben, op; bij voorkeur door aanstralen of door opschuren;
4. Maak het gehele onderwater schip droog en stof vrij.

Materialen en verbruik:
Epoxy Plamuur verbruik afhankelijk van conditie ondergrond
ZF primer verbruik circa 0,2 l/m2
HB coating verbruik circa 0,3 l/m2
Epoxy Verdunner verbruik afhankelijk van applicatie methode

Verfsysteem Nieuw staal:
1. Eén à twee lagen ZF primer aanbrengen tot een totale droge laagdikte van 100 micrometer (minimaal verbruik circa 0,2 l/m2);
2. Eventueel beschadigingen repareren met epoxy plamuur;
3. Twee a drie lagen  HB coating aanbrengen tot een totale droge laagdikte van 100 micrometer (minimaal verbruik circa 0,15 l/m2);
4. Twee à drie lagen DD-Lak aanbrengen tot een totale droge laagdikte van 80 micrometer (minimaal verbruik circa 0,2 kg/m2)

Verfsysteem Bestaand staal:
1. Eén à twee lagen  ZF primer aanbrengen op kale plekken tot een totale droge laagdikte van 100 micrometer (minimaal verbruik circa 0,18 l/m2);
2. Eventueel beschadigingen repareren met Epoxy Plamuur;
3. Eén à twee lagen  HB coating aanbrengen tot een totale droge laagdikte van 225 micrometer (minimaal verbruik circa 0,3 l/m2);
4. Naar keuze afwerken met de Antifouling op epoxybasis.

Voor verdere informatie over de genoemde produkten zie de desbetreffende handleidingen en veiligheidsbladen van deze materialen. Deze kunt u via het contactformulier aanvragen of vinden onder de tab "Handleidingen".

De in onze dokumentaties - handleidingen - beschrijvingen en verstrekte gegevens worden naar beste weten verstrekt doch vormen nooit een garantie voor de resultaten met de genoemde produkten. De afnemer zal b.v. door eigen proefnemingen moeten beslissen of het geleverde produkt voor zijn toepassing geschikt is. Ook mondeling of schriftelijk gegeven adviezen e.d. zijn altijd vrijblijvend en gelden niet als garantie voor de verwerkte materialen.